nedjelja, 6. rujna 2015.

Naučimo PHP - Lekcija 1



Pozdrav dragi čitaoci :) 
U posljednje vrijeme ne pišem previše postova uglavnom zbog toga što sam počeo da se zanimam jednom drugom stvari. Naime, upoznao sam momka koji je web developer, iznenadilo me kako dobro zarađuje a da pri tome radi kao freelancer (na internetu pronalazi mušterije, obavlja poslove za njih i bude isplaćen). Dakle nema šefa, nema odlazaka na posao, bukvalno svaki dan 3-4 sata sjedi za računarom i zarađuje malo bolje od prosjećne plate u BIH. Kada sam došao kući odmah sam se i ja nafurao da učim programiranje, i kako ja nisam škrt odlučio sam to odmah da podijelim sa vama. Dakle kako budem učio lekciju po lekciju vama ću prenositi sve što naučim. Smatram da bi to moglo biti dobro, jer možda ima onih koji ne znaju engleski jezik a nažalost na našem jeziku gotovo da nema dobrog kursa za programiranje. Pa da počnemo.

Prvo šta je PHP i zašto od toliko programskih jezika ja biram PHP. Ja sam jedno vrijeme učio HTML i CSS i to stvarno i jeste osnova za stvaranje jedne web stranice, međutim razočarao sam se koliko malo stvari možete uraditi sa tim jezicima, npr. HTML služi za tekst koji vidite na stranici, kada je neki tekst boldiran, velika slova, prored itd. za to je zaslužan HTML i to se uredđuje u HTML-u, razni oblici na stranici, kocke, krugovi boja pozadine itd. uređuju se u CSS-u, tako da vi sa HTML-om i CSS-om možete napraviti jednu dobru i solidnu stranicu, ali to nije to. Javascript služi za blješteće elemente na stranici, kada pređete kursorom da nešto zasvjetli, da neka slova blonkaju mjenjaju boju itd. a PHP, e PHP čini stranicu onim što ona jeste, čini je funkcionalnom, logovanje na stranicu radi se preko PHP-a, registracijska forma, uglavnom svaki put kada vidi neke dugmiće na stranici uglavnom je za to zadužen PHP, čak browser igrice koje vjerovatno svi igramo napravljene su u PHP-u. Mislim da vam je jasan razloga zašto učim PHP, on jeste težak ali je i najplaćeniji i najzanimljiviji od svih.

Idemo probati! Morate biti svijesni da nismo svi stvoreni za programiranje, kao što nismo svi stvoreni za fudbal i slično, tako da ni ja ne znam da li će mi ovo upsijeti ali idemo probati. Ovdje nećemo ulaziti u samu materiju samo govorimo o tome šta je PHP i šta će nam trebati. Pored računara i interneta kojeg vjerovatn svi već imate dok ste na ovom mom blogu, trebat će vam i Notepad++, to je programćić u kojem ćemo pisati kodove. Također bilo bi lijepo da imate neku knjigu sa svim pojmovima iz PHP, naime kada pišete komande izuzetno je bitno da ne pogriješite u pisanju, jer ukoliko se to desi program neće raditi, a znate koliko je na engleskom teško spelovanje, dakle jedan promašaj i naš trud pada u vodu. Zamislite da ste napisali 200 redova koda i kada završite kod ne radi, valja onda pronaći gdje je greška, zato opet kažem jednu knjigu i da imate tu sve fraze, pojmove vezane za PHP. Naravno ako nemate knjigu tu je internet kada kodirate neka vam bude otvoren Google i samo ukucajte šta vam treba da provjerite kako se piše, mada bi knjiga bila bolja u slučaju da nema konekcije ili slično.

Dalje trebat će nam jedan webserver, odnosno web hosting. Čisto da probamo programe koje napravimo, web hosting košta nekih 5$ mjesečno i mislim da to nije preskupo. Također vodite računa kada kupujete hosting da taj hosting podržava PHP 5, jer PHP kao i svi ostali programi ima svoja izdanja i verzije, naravno svaka nova je bolja od prethodne. Moramo se i upoznati sa web hostingom jer svaki hosting na drugi način prenosi kod koji ste vi napisali do stranice. Međutim o tome kasnije to ćemo uspust vidjeti, od iduće lekcije počinjemo sa kodiranjem zato pratite nas i budite uz nas, a nadam se da ćemo sukoro postati pravi web developeri.

Nema komentara:

Objavi komentar